Kompanija „Google“ stengiasi sukurti „tobulą paieškos sistemą“, - pasak vieno iš jos įkūrėjų Larry‘io Page‘o, - „kuri tiksliai suprastų, ką jūs turite galvoje ir pateiktų jums pageidaujamus rezultatus“.

Todėl „Google“ nepaliaudama siekė naujovių ir nesitaikstė su esamų paieškos modelių apribojimais. Dėl to „Google“ sukūrė savo asmeninę pateikimo infrastruktūrą ir pažangią „PageRank™“ technologiją, pakeitusią principą, kuriuo atliekamos paieškos.

 
„Google“ kūrėjai iš pat pradžių suprato, kad norint greičiausiu įmanomu būdu teikti tiksliausius paieškos rezultatus reikalinga naujoviška serverio sąranka. Tuo tarpu kai daugelyje paieškos sistemų buvo naudojami keli dideli serveriai, kurie neretai sulėtėdavo esant didelėms apkrovoms, „Google“ ėmė naudoti susietus asmeninius kompiuterius, padedančius greitai surasti pageidaujamas užklausas. Ši naujovė pasiteisino ir pasižymėjo greitesniais atsakymais, lengviau keičiama apimtimi ir mažesnėmis eksploatavimo išlaidomis. Šį sumanymą ėmė kopijuoti kiti, tuo tarpu „Google“ ir toliau tobulino savo galutinę technologiją, siekdama padaryti ją dar efektyvesnę.

„Google“ paieškos technologijos programinė įranga tuo pačiu metu atlieka seriją skaičiavimų, kuriems atlikti tereikia mažiau nei sekundės. Tradicinėms paieškos sistemoms didelę įtaką daro tai, kaip dažnai tam tikras žodis pasirodo tinklalapyje. „Google“ naudoja „PageRank™“ ir ištiria visą susijusią svetainės nuorodų struktūrą, prieš nustatydama, kurie puslapiai tinkamiausi. Tada atliekama hiperteksto atitikimo analizė ir nustatoma, kurie puslapiai tinka konkrečiai atliekamai paieškai. Dėl bendro reikšmingumo ir tinkamumo konkrečiai paieškai tinkamiausius ir patikimiausius paieškos rezultatus „Google“ gali rodyti pirmus.
 
„PageRank“ (puslapių reitingavimo) technologija: „PageRank“ atlieka objektyvų tinklalapių reikšmingumo tyrimą išspręsdama lygtį, kurią sudaro per 500 milijonų kintamųjų ir 2 milijardai terminų. Užuot skaičiavusi tiesiogines nuorodas, „PageRank“ sistema nuorodą iš puslapio A į puslapį B supranta kaip puslapio A balsavimą puslapio B atžvilgiu. Tada „PageRank“ įvertina puslapio reikšmingumą pagal jo gaunamų balsų skaičių.

Taip pat „PageRank“ atsižvelgia į kiekvieno „balsuojančio“ puslapio tinkamumą, kadangi kai kurių puslapių balsai laikomi vertingesniais, suteikiančiais didesnę vertę susietam puslapiui. Svarbūs puslapiai gauna aukštesnį „PageRank“ sistemos reitingą ir yra rodomi paieškos rezultatų viršuje. „Google“ technologijoje naudojamas kolektyvinis interneto intelektas, nustatant puslapio reikšmingumą. Rezultatais žmonės nemanipuliuoja, todėl naudotojai ir pasitiki „Google“ kaip objektyvios informacijos šaltiniu, nesuterštu nupirktomis rezultatų pozicijomis.

Hiperteksto atitikimo analizė:„Google“ paieškos sistema analizuoja dar ir puslapio turinį. Bet, užuot paprasčiausiai nuskaitydama puslapio tekstą (kuriuo svetainės leidėjai gali būti manipuliuoti naudodami meta žymeles), „Google“ technologija analizuoja visą puslapio turinį, įvairius jo šriftų, poskyrių veiksnius ir tikslią kiekvieno žodžio vietą. Taip pat „Google“ išanalizuoja gretimų puslapių turinį, siekdama užtikrinti, kad pateikti rezultatai būtų tinkamiausi ir maksimaliai atitiktų naudotojo užklausą.

„Google“ naujovės neapsiriboja stalinių kompiuterių sritimi. Siekdama pateikti savo tikslią ir greitą paieškos technologiją vartotojams, besijungiantiems prie interneto per nešiojamas priemones, „Google“ kompanija pirmoji pristatė savo belaidę paieškos technologiją, skirtą tikruoju laiku paversti HTML į formatus, skirtus naudoti su WAP, „i-mode“, J-SKY ir „EZWeb“. Šiuo metu „Google“ savo belaides technologijas teikia įvairiems belaidžio ryšio rinkos lyderiams, įskaitant „AT & T Wireless“, „Sprint PCS“, „Nextel“, „Palm“, „Handspring“, „Vodafone“ ir kitus.

Šaltinis: www.google.com