Kas tinka visam pasauliui, tas netinka Lietuvai ir atvirkščiai. Šiandien noriu pakalbėti apie antraštes (Headline).
Atsivertus wikipedia.org apibrėžimą, parašyta, kad Headline (Antraštė) – yra tekstas dažniausiai rašomas virš straipsnio ir apibrėžiantis žemiau esančio straipsnio esmę. Ir visi tikriausiai pastebėjote, kaip neriasi iš kailio dienraščiai, sugalvodami vis labiau intriguojančius ir dėmesį patraukiančius straipsnių pavadinimus. Atsivertus Lietuvos ryto interneto puslapį, matome „Sveikatos sergėtojai – tradicijų šunkelėse“.
Straipsnio pradžioje kalbama apie tai, kas ir kiek moka „Sodrai“. Po to kalbama, kiek tūlas kaimietis gauna paramos iš Europos sąjungos, ir panašiai. Perskaitęs straipsnį, taip ir nesupratau, kokia sprenžiama problema. Bet straipsnio pavadinimas (Headline) tikrai gerai sugalvotas. Kas tinka dienraščio straipsniui, tas tinka ir internetiniam puslapiui. Tiek dienraštyje, tiek interneto puslapyje būna tekstinė informacija, nuotrauka ir pan. Terminas „Headline“ naudojamas internete taip pat plačiai kaip ir dienraštyje. Ypatingai e-komercijos tinklapiuose. Atsitiktiniam lankytojui apsilankius Jūsų internetiniame puslapyje, Jūs turite tik penkias sekundes patraukti jo dėmesį. Skirtumas toks, kad dienraštį matome gulintį parduotuvės lentynoje, o Jūsų svetainės puslapis matomas kažkieno kompiuterio ekrane. Penkių sekundžių dėsnis galioja ir dienraščiui, ir interneto svetainei. Bet, kaip ir minėjau, lietuviai gyvena pagal kitus dėsnius. Apsilankius interneto svetainėse, anglų kalba, daugelis jų mirga dėmesį patraukiančiomis „Headline“, kai lietuviškose svetainėse naudojama tik kompanijos logotipui.
 
Kalbant apie tai, kaip parašyti gerą „Headline“, kaip dienraščiuose, taip ir internete naudojamasi tomis pačiomis psichologinio poveikio priemonėmis. Stengiamasi sužadinti smalsumą, apeliuojama į žmogišką egoizmą ir panašiai. Svarbiausia suvokti pagrindinį dalyką, kad ir ką bedarytumėte, ar interneto tinklapį, ar tiesiog e-paštą, norint pritraukti dėmesį, Jums reikalingas intriguojantis „Headline“. Neverta rašyti tiesiog „Sveiki“ arba iš karto pereiti į tekstą. Internautas, ieškodamas informacijos internete, tiesiog „peršoks“ į kitą puslapį. „Headline“ paskirtis - sudominti lankytoją, gilintis, skaityti toliau. Išvardinsiu keletą vakaruose jau išbandytų veiksmingo „Headline“ sudarymo principų.
Išnaudokite baimės elementą.
 
„Five Fatal Mistakes Lawyers Make Drive Prospects to
Competitive Web Sites“

Arba pasinaudokite paslapties elementu, kuris sužadina smalsumą.

„The secret to Doubling Traffic on Your Web Site that Will
Drive Your Competitors Crazy“

Galimi ir „gasdinimo“ elementai.

„Warning: Your Web Site is Ruining Your Profesional Image“

Gali būti ir tiesiog klausimo - atsakymo forma.

Q: Who knows how to increase traffic on your
web site by 152 % ?
A: Steve Smith does!

Tiesiog paimkite ištrauką iš savo tinklapio konteksto. Intriguojančią ištrauką.

“They laughed when I told them I developed my own
web site… until they visited my site”

Prieš tai pateiktas pavyzdys, beje, yra vienas iš sėkmingiausių kada sugalvotų internetinio marketingo Headline istorijoje.

Arba pasiūlymas, kurio sunku atsisakyti.

“Here’s How to Double Your Online Sales at half the price”

Deficito principas.

“This is the last day that one of you will win a free website
today - and then this offer will expire forever”

Galėčiau šią temą tęsti, tačiau tikiuosi esmę supratote. Ir pabaigai… Gal aš klystu? Gal lietuviškiems tinklapiams to visai ir nereikia? Paliksiu spręsti Jums.
Šaltinis: www.esales.lt