Mes publikuojame faktus, kuriuos būtinai reikia žinoti, norint išaiškinti žmonėms internetinės reklamos privalumus.

Lietuvos internetas jau pasiekė tokį etapą, kai tokia reklama duoda realų efektą. Tikimės, kad ši informacija padės jums pasiekti klientus, užstrigusius praėjusiame amžiuje.

1. Internetinei reklamai jau sukako dešimt metų. Dabar ją jokiu būdu negalima pavadinti nauju arba egzotišku formatu. Visai atvirkščiai – tai pats tikriausias pagrindinis reklamos srautas.

2. Stambiausi pasaulio laikraščiai bei žurnalai jau rodo daugiau reklamos internetinėse, negu popierinėse savo leidinių versijose. Internete jie turi žymiai didesnę skaitytojų auditoriją.

3. Kontekstinė reklama pagal raktinius žodžius leidžia kreiptis į tinkamiausią auditoriją. Tai toks efektyvus tikslinės reklamos būdas, kokio niekada neturėjo ir neturės nei televizija, nei radijas, nei spausdintos visuomenės informavimo priemonės. Pas mus dar nėra pilnavertės kontekstinės reklamos tinklo, tačiau tikėtina, kad greitai atsiras. Nes paieškos reklamos efektyvumas padarė internetinę kompaniją „Google“ didžiausia pasaulyje reklamos aikštele, su kuria negali susilyginti nei viena visuomenės informavimo priemonė. Visame pasaulyje reklamuotojai išleidžia vis daugiau pinigų paieškos rinkodarai.

4. Kas penktasis interneto naudotojas naršant tuo pačiu metu klausosi radijo. Remiantis IAB duomenimis, apie 57 procentai naudotojų ieškojo internete papildomos informacijos po to, kai išgirdo apie kažką per radiją. Tai reiškia, kad be interneto pagalbos net reklamą per radiją negalima pavadinti efektyvia. Analogiškas tarpusavio ryšis egzistuoja ir tarp interneto ir televizijos.

5. Internetas yra vienas svarbiausių Lietuvos gyventojų informacijos šaltinių. Būtent čia žmonės ieško informacijos apie įmones bei prekes. Tai byloja atlikti tyrimai.

6. Interneto naudotojų Lietuvoje skaičius auga 20-30 procentų per metus. Tyrimai…

7. Vis daugiau žmonių naudojasi greitaeige plačiajuoste interneto prieiga, todėl be problemų gali žiūrėti internete reklaminius vaizdo klipus, televizijos laidas, klausytis radijo ir žiūrėti filmus. Lietuvoje yra vienas iš pigiausių interneto ryšys. Čia nuolat auga kokybė, interneto ryšio greitis.

8. Plačiajuostės prieigos turėtojai naršo internete dviem ar trim kartais daugiau laiko ir peržiūri trim kartais daugiau puslapių, negu abonentai, naudojantys modeminę prieigą.

9. Beveik pusė Lietuvos interneto naudotojų reguliariai apsilanko internetinėse parduotuvėse, o kas penktas – pastoviai apsipirkinėja jose. Europoje šis rodiklis sudaro 75 procentus, ir mes palaipsniui artėjame prie jo, taip kad ištisi mažmeninės prekybos segmentai beveik visiškai pereina į internetą.

10. Daugelis naudotojų blokuoja reklamą internete. Europoje apie 73 naudotojų procentai blokuoja vieną arba kitą reklamos rūšį (pavyzdžiui, pasirodančius reklaminius langus (pop-ups)), o 75 procentai blokuoja absoliučiai visų banerių peržiūrą (Internet Monitor ir TGI Net duomenimis). Kontekstinę reklamą paieškos puslapiuose – efektyviausias reklamos formatas – blokuoti neįmanoma.

11. Naujos elgesiu paremtos tikslinės reklamos technologijos gali sukelti efektyviausios ir patraukliausios reklamos atsiradimą, o taip pat suteikti sukrečiančias įvaizdžio reklamos galimybes.

12. Geografiškai tikslinės reklamos technologijos leidžia nustatyti fizinę interneto naudotojų buvimo vietą ir padidinti reklamos efektyvumą.

13. MMORPG – tai daugiavartotojiški internetiniai vaidybiniai žaidimai. Taip pat naudojama sąvoka MMOG (daugiavartotojiški internetiniai žaidimai). Tai viena perspektyviausių internetinės reklamos bei apskritai interneto plėtros krypčių. Jau dabar šioje pramonėje sukasi didžiuliai pinigai, kurie apytiksliai atitinka bendruosius vidaus produktus tokių šalių, kaip, pavyzdžiui, Namibija. Visos didžiausios Rusijos internetinės kompanijos, įskaitant „Yandex“, „Rambler“ ir Mail.ru, pradėjo plėtoti savo nuosavus MMOG. Lietuvoje taip pat greitai pradės veikti. Pagal Britanijos firmos „IGA Partners“ prognozes, pasaulinė reklamos žaidimuose rinka išaugs iki 1 milijardo dolerių iki 2008 metų.

14. Dalies reklamos biudžeto perkėlimas į internetą didina „daugiakanalės“ reklaminės kampanijos efektyvumą. IAB asociacija atliko tyrimą „MacDonald‘s“ reklaminės kampanijos pavyzdžiu ir nustatė, kad optimali reklamos išlaidų interneto dalis sudaro 10-15 procentų. Pavyzdžiui, „MacDonald‘s“ padidinus išlaidų dalį internetui nuo 1 iki 13 procentų, jo prekinio ženklo atpažįstamumas išaugo 8 procentais.

Kritinis balsas
Originalus sąrašas „50 svarbių faktų apie reklamą internetą“ buvo išleistas Britanijos leidinyje „Media Week“. Matyt, jiems irgi yra aktuali kai kurių reklamuotojų išsilavinimo trukumo problema, kai reklamos davėjai iki šiol nevisiškai suvokia internetinės reklamos privalumus. Mes pritaikėme jų idėją Lietuvos sąlygoms.

Britanijos tyrinėtojai ypatingai pabrėžia vis didesnį nuotolinio darbo paplitimą, internetinių žurnalų perspektyvumą (naujas internetinis žurnalas sukuriamas kas 7 sekundes), o taip pat faktą, kad internetinės reklamos rinka Didžiojoje Britanijoje šiais metais pirmą kartą viršijo išorinės reklamos rinkos apimtį. Nėra jokių abejonių, kad labai greitai tas pat įvyks ir pas mus.

Šaltinis: www.kriause.com