Verslas sekasi geriau, kai turite atpažįstamą firmos ženklą.

Pavyzdžiui, pagalvokite apie BMW arba „Coca-Cola“. Reikia tik paminėti pavadinimą, ir milijonai žmonių visame pasaulyje iškart žino, ko laukti ir tikėtis iš tos įmonės. Tarp įmonės pavadinimo ir klientų yra emocinis ryšys.
Turėdami patikimą firmos ženklą, prekes perduosite lengviau ir greičiau. Klientai žinos, kas jūs esate, prieš jums pateikiant pasiūlymą. Štai kaip galite sukurti savo įmonės firmos ženklą, kuris padės pagerinti pardavimą. Taip pat čia yra keli patarimai, padedantys pritaikyti firmos ženklo ypatybių įrankių rinkinį, kuris palaikys firmos ženklo egzistavimą ir padės augti.

Nustatykite savo ypatybes
Firmos ženklas yra pažadas, kurį duodate klientams, susijęs su klientų vertinimu, kaip gerai įvykdote tą pažadą. Sėkmingas firmos ženklas tampa emociniu ryšiu, nuo kurio priklauso klientų lojalumas. Firmos ženklą sudaro jūsų logotipas, spalvų schema, žymių eilutės, šūkis, dizaino elementai ir kita.

Laikykite savo firmos ženklą savo įmonės ypatybe. Nustatykite ją, o logotipą ir kitus rinkos pranešimus sukurkite vėliau.

Norėdami sukurti savo firmos ženklą, pirma apmąstykite, ką parduodate ir kodėl klientai renkasi jūsų produktus ar paslaugas. Nustatykite, kokį pažadą duodate klientams. Pavyzdžiui, jūs gaminate dulkių siurblius, tačiau iš tikrųjų parduodate geresnį būdą valyti namą. Taip pat turite nustatyti, kuo jūsų produktas patrauklesnis numatytiesiems klientams nei varžovo produktas.

Jei jums reikia pagalbos kuriant logotipus ir žymių eilutes, galite pasitelkti vieną iš daugelio smulkiojo verslo konsultacinių ne pelno grupių. Taip pat į pagalbą pasitelkite šeimos patarėjus, personalą ar draugus, kurie padės pasiūlyti idėjų žymių eilutei. Ir nepamirškite apklausti klientų. Jūs norite tobulėti jų įsivaizduojama kryptimi.

Naudokite firmos ženklo įrankius
Kai esate pasiruošę, programa Publisher 2003 gali padėti jums lengvai sukurti firmos ženklo ypatybių vaizdą. Programa Publisher taip pat gali tapti jūsų firmos ženklo prižiūrėtoja, surinkdama visus firmos ženklo elementus į patogų ir rentabilų įrankių rinkinį, kurį galite naudoti savo firmos ženklo elementams saugoti.

Galite pradėti vienu iš 45 profesionaliai sukurtų pagrindinių dizaino rinkinių, esančių Microsoft Office Publisher 2003. Kiekvienas pagrindinis dizaino rinkinys suderindamas spalvas, šriftus ir maketą suteikia nuoseklų dizaino vaizdą, skirtą paprastai naudojamiems verslo leidiniams: informaciniams biuleteniams, brošiūroms, skrajutėms, atvirlaiškiams, vizitinėms kortelėms, el. paštui ir tinklapiams. Naudokite juos tokius, kokie yra, keiskite spalvų ar šriftų schemą ar dar daugiau pagal savo skonį. Programos Publisher šablonuose yra vieta pagrindiniams rinkodaros pranešimams ir žymių eilutėms, įmonės ar produkto logotipams, grafiniams objektams, spalvoms, šriftams, prekės ženklams ar pavadinimams ir kt. Daugelį tų pačių dizainų rasite Microsoft Office Word 2003 ir Microsoft Office PowerPoint 2003.

Taip pat galite norėti atsisiųsti naujų rinkodaros šablonų iš Office tinkle arba pasamdyti dizaino agentūrą, aptarnaujančią smulkųjį verslą, ir susikurti unikalų šablonų rinkinį programoje Publisher 2003. Taip jūs ir jūsų personalas galėsite naudoti ir keisti savo prekės ženklą, bet jis bus nuoseklus.

Pelnykite pripažinimą
Norite, kad jūsų įmonė būtų lengvai atpažįstama kiekviename žingsnyje, kad žinia apie ją būtų perduodama iš lūpų į lūpas ir kad galiausiai būtų daugiau parduodama. Pasistenkite, kad pakuotės, pristatymai, ryšiai ir rinkodaros pranešimai turėtų nuoseklų firmos ženklą ir išvaizdą.

Tas pats firmos ženklas turi būti ant visos jūsų reklaminės medžiagos, ne tik ant raštinės reikmenų ar pardavimo brošiūrų. Reklaminę medžiagą sudaro spaudos pareiškimai, el. laiškų parašai, prekybos parodų stendai ir kioskai, parduotuvių ar biurų iškabos, plakatai ir pakelės skelbimai, paramos ar labdaros renginių rinkodara – kitaip tariant, viskas.

Paskirkite firmos ženklo prižiūrėtoją
Instruktuokite savo personalą apie firmos ženklą ir jo įrankius. Jei to nepadarysite, kiekvienas darbuotojas, įskaitant svarbaus pardavimo komandą, gali sukurti savo versiją ir suklaidinti jūsų klientus. Jums sukomplektavus firmos ženklo įrankių rinkinį, kiekvienas darbuotojas gali prieiti prie jo ir susirasti viską, ko jam reikia.

Tačiau vis tiek bėgant laikui logotipų forma keičiama. Prie vandens, kuriame plūduriuoja jūsų burlaivio logotipas, kas nors prideda kranto liniją. Kas nors perpiešia laivą ir jo pirmagalys atsisuka į saulę. Labai greitai jūsų mažas laivelis ima skęsti.

Norėdami nuo to apsisaugoti, paskirkite dizainerį arba personalo narį prižiūrėti firmos ženklo įrankių rinkinį, ypač jei dirbate su išoriniais tiekėjais. Stebėkite, kas prieina prie įrankių rinkinio ir kurie konsultantai ar tiekėjai naudoja jį rinkodaros kanaluose. Stebėkite visas firmos ženklo apraiškas ir pasikeitimus.

Firmos ženklo galia
Daugelis verslininkų nesirūpina firmos ženklais, kadangi jie užsiėmę ieškodami galimybių parduoti ir talentingų darbuotojų bei darydami įspūdį investuotojams. „Kas tam turi laiko?“ – klausia jie. Tačiau sėkmė ateina diferencijuojant pasiūlymus rinkoje ir ištikimai aptarnaujant geriausius klientus. Jei skirsite laiko firmos ženklui, tai yra išsiaiškinsite, kaip suformuluoti, kas jūs esate, ką parduodate ir į kokius klientus orientuojatės, visos jūsų rinkodaros pastangos bus kryptingesnės.

Gerbkite tai, ką simbolizuoja jūsų firmos ženklas. Puikiausia žymių eilutė pasaulyje nesugrąžins jūsų klientų, jei nevykdysite reklaminių pažadų.

Autorius Joanna L. Krotz
Šaltinis: www.microsoft.com