Neseniai JAV rinkos tyrimų agentūra iPerceptions paskelbė rezultatus, kokias reklamos formas lankytojai labiausiai linkę spausti. Įdomu būtų sulaukti panašaus lietuviško interneto tyrimo, bet kol kas turėsime pasitenkinti vakarų tendencijomis ir tikėtis, jog mūsuose jos bent jau panašios ar juda link to.

Taigi efektyvu, kas paprasta. Manau, kad tekstinė reklama čia apima tekstines nuorodas ir infloblokus, kurie natūralu, kad yra labai efektyvūs dėl savo dinamiškumo ir galimybės keisti turinį priklausomai nuo gaunamų rezultatų, papildomai nesikreipiant į reklamos ploto pardavėją ar dizainerį (grafinio banerio keitimo atveju).

Kita mitus griaunanti tendencija - šoninis baneris efektyvesnis už viršutinį. Ir beveik dvigubai. Nors peržvelgus lietuviškų portalų reklamos plotų kaininkus viršus buvo ir tebėra brangiausias. Taigi ne viskas gerai, kas kaina kvepia ;) Apkritai, stebint dabartines dizainų tendencijas ir interneto grandų (pvz. Delfi.lt) dizaino atnaujinimus, būtent dešinysis reklamos plotas labiausiai didinamas. Taigi didinamas nes efektyvus ir tampa dar efektyvesniu, nes didinamas. Iš tiesų, gausesni paspaudimai ant šoninės reklamos man atrodo gana logiški, nes užtenka labai nedaug pascroolinti (paslinkti) svetainės puslapį žemyn ir viršutinio banerio jau nebematai, o šoninė reklama ilgiau lieka lankytojo regos lauke.
 
Video reklama, pas mus buvusi tokia populiari rinkimų metu, išskirtinių rezultatų nerodo. Be to, tokios reklamos gamybos kaštai gerokai didesni negu tekstinės reklamos ar banerių. Tad jei lyginsime kaštus ir efektyvumą… Na, ir interaktyvi reklama - dažnai ji labiau erzina negu skatina spausti, tad nekeista, jog atsidūrė sąrašo gale.

Tyrime pateikta ir vartotojų pajamų bei lojalumo ryšio su paspaudimo tikimybe analizė:

 

Taigi labiausiai reklama veikia mažiausias pajamas gaunančius lankytojus. Viena vertus, natūralu, nes mažesnės pajamos lemia didesnį jautrumą akcijoms, “karštiems pasiūlymams”, konkursams, kas dažnai naudojama reklamoje kaip komunikacinė žinutė. Kita vertus, internete aktyviausias, smalsiausias ir technologiškai imliausias yra jaunimas, o jis paprastai disponuoja labai ribotomis nuosavomis pajamomis ir gyvena iš gimdytojų kišenės. Tačiau gali lengvai daryti įtaką tėvų pirkimo sprendimams, net kai sprendžiama dėl tokių šeimos pirkinių kaip automobilis, video aparatūra, šaldytuvas ir pan.

Ir paskutinis aspektas - vartotojų grįžtamumo ir paspaudimų ryšys. Kaip matome, labiausiai linkę spausti lojalūs vartotojai. Tas nėra labai keista, nes pirmakartis lankytojas labiau domėsis portalo galimybėmis, jo akis nebus pripratusi prie išdėstymo, informacijos struktūros. Grįžtančio lankytojo tai jau nebeblaškys. Jis matys tik skaitomą turinį ir… kartais jūsų reklamą ;)

Šiaip suprantu, kad iš lietuviškų TOP portalų panašią statistiką išpeši būtų sunku (nors, esu tikra, jie ją matuoja): paprasčiausiai jiems tai neapsimokėtų, nes kristų mažiau efektyvių formų pardavimai. Tačiau Lietuvoje veikiantys interneto reklamos tinklai gal ir galėtų atlikti tokį tyrimą? Reklamos pirkėjams tai labai padėtų efektyviau panaudoti dėl ekonominės situacijos mažėjančius reklamos biudžetus.

Autorius: Dovilė
Šaltinis: www.marketer.lt