El. pašto laiško personalizacijos nebūvimas garantuoja, kad tas laiškas liks bevertis ir neigiamai paveiks siunčiančios firmos ir potencialaus kliento santykius.

United Airlines nusipelnė savo bankroto. Galima padaryti išvadą perskaičiuos jų siųstus el. laiškus, kuriuos jie siuntinėja savo klientams.
Iš pirmo žvilgsnio pranešime nebuvo nieko bloga. Jis apie 70 proc. atitiko patogumo taisykles skirtas pranešimo siuntimui. Tai tikrai neblogas rezultatas. Dauguma organizacijų apskritai nemano, kad reikia laikytis el. pašto rašymo taisyklių ir mažai kreipia į jas dėmesį. „Na kas gali būti svarbaus paprastame el. pašto laiške?“
Bet tyrimai parodė, kad yra 127 taisyklės masinių laiškų siuntimui ir 73 taisyklės skirtos patvirtinimo laiškų siuntimui. Išvada, kad klaidų dizaine galima padaryti daugiau nei begalybę.

Klaidos esmė: man to nereikia
Didžiausia United Airlines klaidą, kurią jie darė, buvo reklaminė kampanija, kuria jie tuo metu vykdė. Reklamoje buvo kalbama apie nemokamus skrydžius dažnai naudojantiems jos paslaugas klientams. Idėja nebloga, jei galvotume, kad nuolatos skraidantiems rupi kaip kuo pigiau tai daryti.
Tačiau praktiškas šios idėjos įgyvendinimas buvo baisus. Žemiau pateikiama tik dalis el. laiško dėl kurio jis ir buvo pasiųstas. Kad pasiekti šią dalį dar reikėjo praleisti „kelis sprindžius“ marketinginių plepalų.

Here are a few sample destinations with award seats
currently available for travel November 1 through December
15, 2005. Seats may not be available from November 18 to
November 28.
1. Chicago (ORD) — Miami (MIA)
2. Denver (DEN) — New York City (LGA)
3. Los Angeles (LAX) — Kona (KOA)
4. San Francisco (SFO) — Boston (BOS)
5. Washington, DC (IAD) — Montreal (YUL)

Pastebėjote klaidą? 80 proc. maršrutų visai neįdomūs. Kaip aš nenorėčiau atsirasti Floridoje, tačiau nemokamas bilietas nuo Čikagos iki Majamio man visiškai nepadės, jei gyvenu San Franciske.

Aviakompanija žino visų vartotojų gyvenamas vietoves ir maršrutus, kuriais jie skrenda. Nesunkiai parašytas skriptas galėtų išsiųsti laiškus kiekvienam vartotojui asmeniškai, siūlydamas maršrutus, kuriais jis skraido.

Visa tai atsilieps ateityje
Laiško personalizavimas, žinoma yra ne panacėja nuo visų bėdų. Tačiau kaip šiuo atveju jokios personalozacijos nebuvimas gali privesti prie katastrofos.
Tai ko išmokė el. pašto patogumo tyrimai yra tai, kad pašto programos segtuvas „Inbox“ yra kur kas mažiau gailestingas nei naršyklė. Peržiūrėdami naujus laiškus žmonės yra streso būsenoje ir tai daro kuo greičiau. Jei el. laiškas neįdomus, jį iškart trina. Šiuo atveju tik maža dalis vartotojų pasieks ketvirtą punktą, kur ras jį dominančią informaciją. Pažiūrėjęs pirmus tris punktus vartotojas ko gero pasiųs laišką į šiukšlių dėžę.

Žinoma bus gaila, jei taip nutiks. Tačiau tokio marketingo ilgalaikis efektas bus dar baisesnis: visi sekantys jūsų laiškai net nebus atidaryti. Jei vartotojo sąmonėje įsitvirtins mintis, kad jūs siunčiate jam nevertingą informaciją daugiau į jūsų laiškus jis nekreips dėmesio.

El. pašto laiškų siuntimas yra venas geriausių interneto suteikiamų marketingo priemonių. Kiekvienas siunčiamas laiškas turi stiprinti ryšį tarp įmonės ir kliento. Blogi pranešimai ne tik taktinė klaida, bet didelė strateginė klaida.

Kritinis balsas
Šią priemonę labai tikslingai galima naudoti Lietuvoje. Mūsų šalies interneto vartotojai nėra pripratę prie lavinos spam laiškų lietuvių kalba, todėl patikliai žiūri į gaunama informaciją. Tik nors ir 100 vartotojų siųsdami laišką gerai apgalvokite ar visam 100 reikia šios informacijos. Gal geriau paprašyti sekretorės, kad išsiųstų tikslinius laiškus atskiroms vartotojų grupėms, na kad ir pagal jų įmonių veiklos sferas. Kuo smulkiau tas grupes suskirstysite, tuo daugiau vartotojų sureaguos į Jūsų pasiūlymą.

Šaltinis: www.kriause.com