Google Analytics turbūt yra geriausia sistema portalo lankomumo ir lankytojų veiksmų jame stebėjimui ir analizavimui įvairiausiais pjūviais.

Visgi Google Analytics panaudojimas gali būti gerokai platesnis negu vien tai. Pasitarėme su kolegomis ir karts nuo karto marketer’yje dėsime trumpas pamokas apie ne visų dar atrastas Google Analytics funkcijas.

Šiandien - apie nuorodų žymėjimą (en. “link tagging”). Šiaip buvau įsitikinusi, jog ši funkcija tarp lietuviškų portalų savininkų gerai žinoma ir kam reikia, tas jau naudoja, tačiau pakalbėjusi su keliais pamačiau, kad dar toli gražu ne.


Taigi, kas yra “nuorodų žymėjimas”. Įsivaizduokite, kad savo portalo nariams reguliariai siunčiate naujienlaiškius ar kitus informacinio pobūdžio laiškus. Kaip atsekti, kiek šiuos laiškus atsidariusių žmonių paspaudė laiške esančias nuorodas ir grįžo pas jus? Google Analytics statistikoje juos matytumėte kaip atėjusius tiesiogiai (jei naudoja el.pašto programą pvz. Ms Oulook ir pan.) arba, jei prie el. pašto dėžutės jungiasi internetu, juos matysite kaip atėjusius iš rekomenduojančių puslapių (referring sites), o jų pavadinimai atrodys panašiai kaip mail.google.com, us.mg1.mail.yahoo.com, webmail.delfi.lt ir dar krūvos kakaip taip skambančių, nes el.pašto tiekėjus žmonės naudoja įvairiausius. Tad norėdamas atsekti visus - gaudyk vėją laukuose. Žinoma, galima specialiai žymėti nuorodas ir tada stebėti žmones atėjusius per tas nuorodas.

Bet Google Analytics turi patogesnę galimybę. Tiksliau tam tikrą taisyklių rinkinį, pagal kurį papildžius pvz. nuorodas naujienlaiškyje, Google įtrauks papildomą lankytojų šaltinį į “Traffic Sources” skiltį ir galėsite labai lengvai atsekti, kad lankytojai atėjo būtent iš ten bei stebėti su tuo susijusią statistiką, atliktus veiksmus ir pan.

Pavyzdžiui, nuoroda jūsų naujienlaiškyje atrodė taip:
http://www.mano-svetaine.lt/index.html.

Ją papildžius Google Analytics reikalingais paarametrais, atrodytų taip:
http://www.manosvetaine.lt/index.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=kaledine-nuolaida

Šie parametrai (utm_source, utm_medium ir utm_campaign) pačios nuorodos veikimo nepakeičia ir ji veda ten pat, kur ir vedė anksčiau. Tačiau toks papildymas nurodo Google Analytics, įtraukti papildomą lankytojų šaltinį (utm_source=naujienlaiskis) bei kad šio šaltinio kanalas yra el.paštas (utm_medium=elpastas), o kampanijos (ar naujienlaiškio) pavadimimas yra “kaledine-nuolaida” (utm_campaign=kaledine-nuolaida). Taigi visi per šią nuorodą atėję lankytojai bus tvarkingai sužymėti ir surūšiuoti Google Analytics statitikos ataskaitose.

Žymės, kuriomis galite papildyti nuorodas yra tokios:

Būtinos žymės:

utm_source=XXX Čia nurodomas lankytojų šaltinis, pvz. “naujienlaiskis”, “baneris-kazkur”.

utm_medium=XXX Būdas, kuriuo nuoroda pasiekia vartotoją, pvz. “elpastas”, “baneris”, “cpc”.

utm_campaign=XXX Kampanijos pavadinimas. Jis padeda atsekti skirtingas kampanijas. Pvz. viename e-laiške lankytojams siuntėte kalėdinės nuolaidos pasiūlymą, kitame galbūt jau siųsite kažką su Valentino diena, tad vadinkite skirtingai, kad po to lengvai atsektumėte, kas iš kur.

Papildomos žymės (nėra būtinos, bet kartais praverčia):

utm_term=XXX Naudojama atsekti mokamiems raktažodžiams, pvz. “naujas darbas”, “usb raktas” ir pan.

utm_content=XXX Naudojamas, jei siunčiate tą pačią kampaniją, tačiau turite kelis jos variantus ir norite patikrinti, kuri efektyesnė, tad daliai varototojų siunčiate vieną variantą, o daliai kitą.

O čia rasite įrankį, kuris padės paprastai ir greitai žymėmis papildyti bet kurią nuorodą. Tad smagaus sekimo :)
 
 
Autorius: Dovilė
Šaltinis: www.marketer.lt