Ar esate tikri, kad Jūsų siunčiami elektroniniai naujienlaiškiai pasiekia pageidaujamą auditoriją? Kad jie pereina virusų ir elektroninių šiukšlių filtrus?

Kad iš karto nekeliauja į šiukšlių dėžę? Kad patraukia lankytojų ar skaitytojų dėmesį ne vien tam, kad būtų ištrinti? Ir galiausiai ar jų skaitytojai yra suinteresuoti ir aktyvūs vartotojai?

Kas yra RSS?

Elektroninius laiškus apie naujas paslaugas ir produktus pamažu keičia nauja technologija – vadinamieji RSS kanalai ir jų prenumerata. Sąvoka “really simple syndication” (liet. labai prastas sujungimas) atskleidžia esmę – paprasčiausias sujungimas. Tai tekstinė byla, kurioje specialiai žymint duomenis (tam tikru dokumentų formavimo standartu) pateikiama išskaidyta iformacija. Dažniausiai tai pranešimo pavadinimas, trumpa anotacija ir nuoroda su tiksliu adresu į išsamią informaciją pateikiantį svetainės puslapį.

Interneto svetainėse RSS technologija naudojama kaip savotiški išskaidytos informacijos pateikimo kanalai, kuriuos lankytojai gali įtraukti į specialias peržiūros programas (NewsGator Online, FreeReader and RSS Bandit) arba svetaines (Bloglines, FeedReader, NewsGator), kurios dažniausiai vadinamos agregatoriais. Ir svetainių, ir programų veikimo principas yra paprastas – surinkti nurodytų RSS kanalų teikiamą informaciją į vieną vietą, susisteminti pagal vartotojo pateiktus kriterijus ir parodyti nurodytu aspektu.

Interneto vartotojus kasdien užgriūva didelis informacijos srautas – paieškos sistemos sugeneruoja tūkstančius rezultatų, naujienų svetainės išmeta po dešimtis ir šimtus pranešimų, o kur dar specializuotos svetainės, elektroniniai laiškai. Marketingo darbuotojų pastangos pranokti vienas kitą šiame didžiuliame sūkuryje darosi beviltiškos. Bandymas per kuo trumpesnį laiką apdoroti kuo daugiau informacijos verčia lankytojus atsisakyti grįžimo į nuorodų kataloguose („Favorites“ arba „Bookmarks“) pasižymėtas svetaines. Jie nebesivargina versti kito paieškos sistemos rezultatų puslapio arba žymėtis reikalingo puslapio savo nuorodų kataloge, kuriame jau yra šimtai arba tūkstančiai adresų. Užuot tai darę, naršytojai greičiau ieškos dar kartą tikslindami raktažodžius, nei atsidarys dešimt ar dvidešimt kaip rezultatai pateiktų svetainių ir (ar) bandys prisiminti, kur buvo radęs jį dominančią informaciją. Paprastai siekiama, kad svetainės lankytojas ne tik apsilankytų, mestų žvilgsnį ar perbėgtų akimis kelis puslapius ir išeitų, bet kad pasiliktų ilgesniam laikui ir lankytųsi nuolat, atliktų tam tikrus veiksmus – komentuotų, dalyvautų forume, balsuotų, registruotųsi ir pan.

RSS Technologijos Privalumai

Šią technologiją padėjusios išpopuliarinti priežastys yra paprastos: interneto naršytojai gali greitai apdoroti daug informacijos, nes jiems nereikia eiti per šimtus ir tūkstančius svetainių, kad susižinotų naujienas, o svetainių šeimininkai ir marketingo specialistai gavo papildomą reklaminį plotą ir galimybę patraukti bei išlaikyti lankytojo dėmesį savitu informaciniu bombardavimu – turinio pateikimu mažomis porcijomis, kurios nuolat primena skaitytojams apie svetainę ir priverčia joje apsilankyti.

Pradžioje tai atrodo paprastas elektroninių naujienlaiškių pakaitalas, tačiau skiriasi šių technologijų kelias iki gavėjo. Įdiegti RSS kanalą ir svetainių šeimininkams, ir skaitytojams yra daug naudingiau, nei gali atrodyti:

  • Skaitytojas įgyja daugiau privatumo nei įvesdamas savo elektroninio pašto adresą į naujienlaiškio prenumeratos formos laukelį.
  • Jam užtenka kartą apsilankyti svetainėje, užsiregistruoti kanalą, ir informacija atkeliaus į jo kompiuterį.
  • Jo laiškų dėžutė atsikrato papildomos kasdieninės reklaminių laiškų krūvos, kuri dažniausiai susimaišo su jo asmeninėmis ir dalykinėmis žinutėmis.

Svetainės šeimininkai taikydami principą „vienas turinys – daugybė adresų“ pasiekia savo pagrindinį taikinį – skaitytojus:

  • Atsiranda nauja internetinės reklamos erdvė – RSS kanaluose galima pateikti su turiniu ir paslaugomis susijusią reklaminę medžiagą.
  • Nebereikia baimintis dėl galimų kaltinimų elektroniniu šiukšlinimu, nes kanalą pasirenka pats skaitytojas.
  • Informaciją būtinai gaus ją pasirinkęs skaitytojas, skirtingai nei elektroninius laiškus, nes dauguma jų nepereina pro filtrus.
  • RSS kanalo pateiktos informacijos skaitytojai yra suinteresuoti gauti informaciją ilgesniam laikui.
  • Pagrindinis turinys, kurį galima bet kada atnaujinti, lieka svetainėje, tad paieškos sistemos geriau įvertina svetainę – rezultatų puslapiuose ji bus aukštesnėje pozicijoje dėl reguliaraus turinio atnaujinimo.
  • RSS kanalą galima užregistruoti arba užsiregistruoja specializuotos svetainės, kurios pateikia iš daugelio informaciją teikiančių RSS kanalų surinktą informaciją vienoje vietoje.
  • Galima sukurti kelis RSS kanalus skirtingoms skaitytojų grupėms, pateikiant informaciją pagal kiekvienos grupės poreikius. Galima leisti pateikti tiek viešuosius kanalus, taip pat privačius, skirtus uždaroms grupėms – bendrovės darbuotojams arba privilegijuotiems skaitytojams.


RSS Trūkumai

RSS technologija turi ir trūkumų – skaitytojai turi turėti programą arba servisą, teikiančią RSS kanalų skaitymo paslaugas, o svetainių šeimininkai ir marketingo specialistai daug labiau rūpintis į RSS kanalą pateksiančios informacijos kokybe. Priešingu atveju RSS kanalo skaitytojo elgesys nesiskirs nuo televizijos žiūrovo – šis televizijos kanalą perjungia, o internete kanalas iš viso išjungiamas. Skirtumas tik toks, kad privertus skaitytoją atsisakyti RSS kanalo prenumeratos bus sunku įtikinti prie jo sugrįžti.

Pagal užsienio žiniasklaidos gigantų CNN, BBC, Disney, AOL atliktus tyrimus dabartinis RSS kanalų prenumeratorius yra daug internete laiko praleidžiantis, patyręs informacinių technologijų naudotojas, medijos technologijų žinovas, dažniausiai turintis savo internetinį dienoraštį ir aktyviai skaitantis bei komentuojantis kitų žmonių dienoraščius. Jis kasdien susiduria su didžiuliais informacijos srautais ir nori per santykinai mažą laiko kiekį apdoroti visas naujausias žinias.

Šaltinis: Laurynas Mačiulaitis