Trumpą interneto istoriją jau temdo apleistos svajonės ir seniai pamirštos svetainės.

Laimei, ankstyvieji el. komercijos laikai davė pamokų, kurios padeda el. verslui išvengti praeities klaidų veržiantis į priekį su savo planais ir svajonėmis voratinklyje.
Turbūt svarbiausia iš šių pamokų ta, kad nebūtinai kiekvienas verslas internete atras aukso gyslą. Tačiau tai nereiškia, kad jūsiškis neras... Ypač jei kreipsite dėmesį į tai, ką darote, ir stengsitės daryti geriau. Ar yra nauji pajamų srautai, kurių galite siekti? Ar yra rinkodaros strategijų, kurios gali privilioti žmones į jūsų tinklapį?

Klausimai, kuriuos galite užduoti sau
Susikurti svetainę neabejotinai yra naudinga rinkodarai, nesvarbu, ar turite produktų ar paslaugų, kurių žmonės ieškos ir pirks internete, ar ne. Tačiau jei jūsų pagrindinis tikslas yra turėti svetainę, kuri padės gauti pelno iš pirkimo internete, turite užduoti sau kelis pagrindinius klausimus:
kodėl žmonės turėtų pirkti iš mano svetainės, o ne iš vietinės parduotuvės arba mano konkurentų internete?
kaip priviliosiu potencialius klientus į savo svetainę?
ar jiems apsilankius tinklapyje aš darau viską, kad pagerinčiau savo patirtį, kad jie toliau lankytųsi mano svetainėje ir ką nors pirktų bei norėtų sugrįžti?

Apsvarstykime pirmąjį klausimą: ką jūs siūlote ir kodėl klientai turėtų pirkti iš jūsų? Pavyzdžiui, ar galite pažadėti:
geresnes kainas
dažnas nuolaidas
didesnę įvairovę
patogumą
sunkiai randamas prekes
Jei manote, kad galite pažadėti visus arba daugumą šių dalykų, turite sužinoti, kaip įvykdyti kitus svarbius dalykus, pradedant svetainės, pritaikytos saugioms operacijoms, kūrimu. Dabar yra daug galimybių, taip pat daug el. komercijos sprendimų, kuriais naudodamiesi už mokestį galėsite sukurti ir tvarkyti interneto parduotuvę.

Be technologijos, jums taip pat reikės užtikrinti, kad turite visų atsargų, kurių jums reikia, efektyvų ir patikimą vykdymo planą ir klientų aptarnavimo sistemą. Be el. komercijos priežiūros paslaugų tarnybų, yra daug vykdymo paslaugų tarnybų, kurios rūpinsis viskuo – nuo atsargų tvarkymo ir užsakymų apdorojimo iki čekių grąžinimo jums. Tačiau kadangi smulkiajam verslui klientų aptarnavimas yra labai svarbus, įsitikinkite, kad jūs visiškai patenkinti tuo, kaip išorinė įmonė elgiasi su jūsų klientais.

Informacijos skleidimas
Išsprendus pagrindinius el. komercijos infrastruktūros klausimus laikas sukurti keletą strategijų, leidžiančių potencialiems klientams rasti jūsų svetainę. Štai pagrindiniai dalykai:
ieškos modulio optimizavimas
reklamavimas mokant už reklamos skelbimą
el. pašto rinkodara
darbas interneto tinkle
apsikeitimas antraštėmis

Iš pradžių greičiausiai išbandysite daug įvairių būdų, kad nustatytumėte, kaip geriausia sudominti klientus, kurie ieško jūsų siūlomų prekių ar paslaugų. Žinoma, būdų pasirinkimą ribos jūsų biudžetas, tačiau galima apsvarstyti kelis nebrangius variantus:

Ieškos modulio optimizavimas ir mokestis už reklamos skelbimą: ieškos moduliai pritraukia milžinišką srautą. Įsitikinti, kad jūsų svetainės raktažodžiai optimizuoti, ir pateikti ją ieškos moduliams nieko nekainuoja ir gali nukreipti šiek tiek srauto pas jus. Tačiau to neįmanoma garantuoti. Daugelis efektyviu būdu laiko reklamavimą, mokant už reklamos skelbimą, su ieškos moduliais. Be abejo, tai kainuoja, tačiau paprastai planai būna gana lankstūs ir prieinami tiek turint mažą, tiek didelį biudžetą.

El. pašto rinkodara: vienas iš būdų patraukti klientus į tinklapį yra gauti jų leidimą siųsti el. pašto pranešimus arba el. pašto informacinius biuletenius, kuriuose yra ypatingų pasiūlymų, naujų produktų ar paslaugų bei kitos susijusios ir naudingos informacijos. Norėdami sumažinti dizaino išlaidas, galite pritaikyti iš anksto sukurtus šablonus, esančius programoje Microsoft Office Publisher 2003 (JAV.) , profesionaliai atrodantiems informaciniams biuleteniams ir svetainėms kurti. Du įspėjimai: turite gauti leidimą prieš siųsdami el. laišką ir turite teikti naudingą, tinkamą informaciją. Neprašyti el. laiškai supykdys klientus. Pastovi akivaizdžiai reklaminių el. laiškų dieta juos suerzins. Bet kuriuo atveju tai neefektyvu.

Darbas interneto tinkle: internete yra daugybė vartotojų grupių, specifinių interesų bendruomenių ir kitų lankomų vietų. Jei jos atitinka jūsų pramonę, produktų ar paslaugų liniją, prisidėkite prie kai kurių iš šių grupių. Pasiūlykite savo kompetenciją kalbant tam tikromis temomis. Tai gali tapti efektyviu užkulisiniu reklamavimu, kuris leidžia jums susisiekti su potencialiais klientais. Turite laikytis grupės, prie kurios prisijungėte, taisyklių, tačiau reklamuodami savo kompetenciją galite reklamuoti ir savo svetainę.

Keitimasis antraštėmis: įveskite „banner exchange“ MSN ieškoje (EN) ir pamatysite daugybę pasiūlymų dėl nemokamo ir (arba) nebrangaus bendradarbiavimo keičiantis antraštėmis įvairių svetainių tinkluose. Visada perskaitykite tekstą stambiu šriftu, kad įsitikintumėte, jog tai, apie ką svarstote, yra teisėta ir patenkins jūsų reikmes. Žinokite, kad šį variantą dažnai naudoja daug smulkiųjų verslų kaip būdą pristatyti save galimiems klientams, kurių jie nesudomintų kitu būdu.

Pasistenkite, kad klientai būtų patenkinti
Žinoma, klientų priviliojimas į svetainę yra tik pirmasis žingsnis. Jūs norite, kad jie ir pirktų. O paskui norite, kad jie sugrįžtų ir pirktų vėl ir vėl. Taip pat būtų puiku, jei jie taip susižavėtų, kad imtų pasakoti apie jūsų svetainę savo draugams ir šeimos nariams. Taigi kaip tai padaryti?

Yra keli gana paprasti patarimai, kurie tinka visoms į el. komerciją įsitraukusioms svetainėms:
įsitikinkite, kad jūsų tinklapį vartotojams patogu naudoti, kad lankytojai gali lengvai rasti ieškomą informaciją
dažnai atnaujinkite savo svetainės turinį
įsitikinkite, kad kontaktinė informacija aiški ir gerai matoma, ir nedelsdami atsakykite į klientų užklausas
paskelbkite savo slaptumo strategiją
pateikite informacijos apie tai, kaip užtikrinate, kad klientų operacijos būtų saugios
klientų aptarnavimas turi būti svarbiausias
kvieskite klientus siūlyti ir rekomenduoti, kaip pagerinti svetainę
paskelbkite registracijos formą, kad galėtumėte gauti klientų el. pašto adresus ir turėtumėte leidimą pranešti lankytojams ir klientams apie ypatingus pasiūlymus, informacinius biuletenius ir kitą susijusią informaciją

Yra galimybių, kurios tinka ne visoms svetainėms, tačiau jas verta apsvarstyti:
Nemokamas pristatymas gali jums kainuoti per daug, tačiau galbūt galite pasiūlyti nemokamą pristatymą, jei užsakymo suma viršija tam tikrą sumą, arba tuo metų laiku, kai jūsų prekyba vyksta vangiai. Net jei neketinate taikyti nemokamo pristatymo, įsitikinkite, kad jūsų pristatymo ir priežiūros mokesčiai ne per dideli ir konkurencingi, kitaip pirkėjai nusigręš nuo jūsų.
Dovanų sertifikatai ir tokios priemonės, kaip dovanų registrai ir pageidavimų sąrašai, papildo jūsų pasiūlymus. Kuo daugiau galimybių turite sudominti klientus, tuo geriau. Šie malonūs dalykai padeda privilioti naujų klientų į svetainę.

Individualizuota el. pašto rinkodara pagrįsta ankstesniu klientų pirkimu. Jei dalis jūsų klientų perka tam tikrą produktą, protinga leisti jiems sužinoti, kai atsiranda nauja versija, naujinys ar priedas. Bet įsitikinkite, kad turite leidimą siųsti tokią informaciją klientams.
Galiausiai sėkmei užtikrinti domėkitės, kas vyksta aplink. Domėkitės, ką veikia jūsų internetiniai konkurentai. Domėkitės el. komercijos naujienomis. Yra pamokų, kurias galite mokytis kiekvieną dieną.

Šaltinis: www.microsoft.com