Vienas žymių reklamos praktikų yra taip pasakęs apie reklamą, – “Žmonės neskaito reklaminių skelbimų. Jie skaito tik tai, kas juos domina, ir retkarčiais tai būna reklaminiai skelbimai.

Šiuo straipsniu norime apžvelgti reklamos Internete išskirtinumus.
Trumpai paminėsime, kad Lietuvoje Internetu naudojasi >30% Lietuvos gyventojų nuo 15 – 74 metų amžiaus (pagal 2005 m. statistiką). Interneto augimo tempai ir galimybės priverčia keistis visą visuomenę, tuo pačiu ir verslo pasaulį. Įsivaizdavimui, kokios yra Interneto vartotojų rinkos perspektyvos, paminėsime, jog 2010 metais Internetu Lietuvoje naudosis apie 65% gyventojų (JAV Internetu šiuo metu naudojasi 60% gyventojų). Gebėdami “įkinkyti” Internetą į savo verslą, jūs įgyjate konkurencinį pranašumą ir galimybę uždirbti papildomas pajamas. O jeigu trūksta idėjų ar informacijos, drąsiai kvieskitės į pagalbą konsultantus.

Kuo skiriasi reklama Internete nuo kitų reklamos formų?

  1. Pasiekiamumu. Viena iš unikaliausių Interneto savybių yra galimybė užmegzti interaktyvų ryšį su klientu (pirkėju ar vartotoju). Tai reiškia, kad jūs galite ne tik pateikti informaciją apie save, bet ir sužinoti pirkėjo nuomonę, pageidavimus, pastabas. Be to, bendravimas su vartotojais gali vykti ištisą parą ir 365 dienas per metus.
  2. Galimybe turėti tarptautinę komunikaciją. Internetinė reklama neturi sienų, leidžia palaikyti ryšį ne tik su vietiniais, bet ir su užsienio klientais.
  3. Leidžia vartotojui rinktis. Internete reklamuojamų paslaugų ar produktų spektras gali būti platus ir išsamus, todėl jūs leidžiate kiekvienam vartotojui atrasti tai, kas jam labiausiai reikalinga.
  4. Garantuoja grįžtamąjį ryšį. Jūs galite stebėti ne tik iš kur „ateina“ kiekvienas jūsų svetainės lankytojas (kokius paieškos žodžius naudojo, pakliūdamas pas jus į svetainę), bet ir daug kitos informacijos. Be to, kiekvienas vartotojas gali atsiųsti jums papildomą užklausimą ir nedelsiant gauti atsakymą.
  5. Garantuoja greitį. Reklamos skleidimas Internete yra „žaibiškas“. Tik atsiradus naujai prekei ar paslaugai, jūs galite paskelbti apie tai Internete, ir tuoj pat sulaukti užsakymų. Tai bene svarbiausia savybė, kurios dėka Internetinė reklama išsiskiria iš kitų reklamos formų.
  6. Atsiskaitymo paprastumas. Nors pirkimai Internetu dar nėra labai populiarūs, bet bankinių atsiskaitymo paslaugų perkėlimas į Internetą padarė revoliuciją net tokioje konservatyvioje šalyje kaip Lietuva. Netrukus net iki 50% visų paslaugų ir prekių pirkimų gali persikelti į Internetą, nes tai sutaupo didžiąją dalį mūsų laiko, kurį galėtume leisti kitiems dalykams.
  7. Informacijos talpumas. Nėra kitos priemonės pasaulyje, kurios dėka galima būtų taip išsamiai aprašyti prekes arba paslaugas.
  8. Kaina. Internetinė reklama nėra labai pigi, tačiau lyginant su kitomis reklamos priemonėmis tai yra pigiausias sprendimas reklamai, turintis ilgalaikę naudą.
  9. Paprasta keisti. Nėra nieko paprasčiau ir pigiau pakeisti ar papildyti kaip Internetinę reklamą. Be to, tai leidžia išvengti daug nesusipratimų, kurios kiltų reklamuojantis per televiziją ar spaudoje.
  10. Patrauklumas. Internetas, kaip ir televizija, suteikia galimybę įdomiai ir patraukliai reklamuoti savo prekę ar paslaugą.
  11. Reklamos efektyvumo įvertinimas. Internete galima tiksliai nustatyti, ką pasiekė reklama, Kiek žmonių apsilankė svetainėje, kiek ilgai jie buvo ir ką veikė.

Kokių tikslų siekiama reklamuojantis Internete?

Reklamos Internete tikslai gali būti tie patys, kaip ir naudojant kitas reklamos formas:

  1. Norint sukurti palankų įmonės, prekės ar paslaugos įvaizdį.
  2. Norint informuoti vartotojus apie naujas prekes ar paslaugas.
  3. Kai norima pristatyti prekes ar paslaugas naudojant vaizdus, garsą, tekstą, judesį ar animaciją bei kitas priemones.
  4. Dažnai keičiantis jūsų teikiamų paslaugų ar prekių asortimentui bei kainoms, Internetas, kaip nė viena kita reklamos priemonė, leidžia operatyviai reguoti į situaciją rinkoje, ir nedelsiant vartotojus informuoti apie pasikeitimus.
  5. Kai norite išplėsti pirkėjų ratą, Internetas gali pasitarnauti ne tik reklamuojant prekes ar paslaugas, bet ir vykdant jų aktyvų pardavimą. Tai vertas jūsų dėmesio papildomų pardavimų kanalas, o ateityje jis gali likti vieninteliu jūsų verslui didžiausią naudą teikiančiu pardavimų kanalu.

Reklamuojantis Internete svarbu apibrėžti reklamuojamą objektą: žmogų (asmenybės populiarinimas), įmonę (įvaizdžio kūrimas), prekę, paslaugą ar idėją. Reklama gali būti komercinė, socialinė ar politinė.

Šaltinis www.dotoni.com